treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/Mal/897/ML - Widok z prezbiterium na prawą część nawy głównej kościoła. Sklepienie krzyżowo-żebrowe na filarach, w dolnej części na cokołach figury świętych, w łukach pod oknami malowidła. Nad wejściem do przedsionka - organy. Na pierwszym planie, z lewej strony baldachim, nad nim tron biskupi, nieco w głębi stalle, w głębi za balustradą ławki dla wiernych. W ławkach modlący się wierni. Na środku - sztafaż figuralny w postaci dwóch zakonników i ludzi w świeckich strojach. Obraz w brązowo-beżowej kolorystyce.

Wnętrze Kościoła Dominikanów w Krakowie

Zaleski, Marcin

1850 — 1875

Muzeum Narodowe w Lublinie

Cynowe naczynie lavabo - ujęcie ze skosu z prawej; Cynowe naczynie w formie amfory, z dwoma wolutowymi uchwytami bocznymi, zdobionymi ornamentem roślinnym i plecionkowym. Na krawędzi kołnierza dzbana niewielka punca z koroną i literami D+K w tarczy zamkniętej dołem półkoliście. Stopa masywna, wysoka, składa się z podstawy z zagłębionym kołnierzem oraz węższego, cylindrycznego korpusu, na którego bocznej płaszczyźnie znajduje się cynowy kranik z mosiężnym kurkiem do wylewania wody. Z przodu na prawo od kranika dkoracyjny guz w formie główki (maska o cechach twarzy dziecka z gęstymi włosami modelowanymi w sfalowane kosmyki). Górna część stopy wyoblona, z zewnętrzną krawędzią wysuniętą w formie kołnierza. Na górnej części stopy oparte są głowy trzech pełnoplastycznych ryb, których płetwy i ogon ukształtowane w formę trójliścia wspierają czaszę głównej części zbiornika o kształcie gruszkowatego dzbana, połączonego ze stopą niskim profilowanym pierścieniem. W centralnej części brzuśca wąski fryz ukształtowany z uproszczonych palmetek. W dolnej części szyi w centrum ponad kranikiem przylutowana analogiczna maska jak na stopie. Uchwyty mocowane na wysokości załamania brzuśca dzbana oraz na krawędzi wylewu ukształtowane są w formę woluty o owalnych krańcach ozdobionych kwiatkiem, kanelowane i dekorowane motywem wydłużonego liścia i wstęgą.

Lavabo

Kayser, Johann David

1751 — 1825

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kapitel z przedstawieniem posiłku mnichów - Ujęcie mnicha usługującego do stołu oraz uszkodzonego narożnika. Kapitel blokowo-kielichowy wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o profilu trójkątnym. Zwieńczenie o kształcie czworobocznym. Powierzchnia dekorowana dookoła płaskorzeźbionymi przedstawieniami sześciu mnichów podczas przygotowywania potraw, usługiwania do stołu i spożywania posiłku. Postaci o smukłej mocnej budowie i wyprostowanej sylwetce ubrane w habity. Powierzchnia szat i obrusów na stołach plastycznie pofałdowana. Charakterystyczne zdobienie podwójnym wałkiem na brzegach tkanin. Relief półplastyczny, światłocieniowy. Tło opracowane gładko. Znaczne uszkodzenia płaskorzeźby na dwóch bokach kapitela. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem posiłku mnichów

warsztat gotlandzki

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Barwicki, Władysław (1865-1933) (malarz) Stachiewicz, Piotr (1858-1938) wg (malarz)

Scena z trylogii Henryka Sienkiewicza

Stachiewicz, Piotr

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Projekt polichromii kościoła Mariackiego w Krakowie.

Projekt polichromii kościoła Mariackiego w Krakowie

Matejko, Jan

1872 — 1897

Muzeum Narodowe w Lublinie

Podający wodę święconą (?)

Denis, M.

1819

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawia scenę religijną w mrocznym wnętrzu kościelnym. Pierwszy plan wypełniony przez grupę modlących się wiernych, zwróconych w lewo, w stronę ołtarza głównego. Wszystkie osoby w statycznych pozach, w modlitewnym skupieniu i zadumie. Z przodu, po prawej stronie grupka małych chłopców ubranych w ciemne ubrania. Za nimi starszy mężczyzna, w głębi kilkoro wieśniaków w strojach krakowskich. W bocznej kaplicy, przy ołtarzu postać modlącego się, odwróconego plecami kapłana w białej szacie. Po lewej stronie, na tle wielkiego filara siedzą w ławkach kobiety w różnym wieku, w zastygłych pozach, z lekko pochylonymi głowami. Wszystkie ubrane w ciemne suknie: czarne, szare, z czarnymi woalami, welonami na głowach. Obraz utrzymany w szaro-brązowej tonacji barwnej z nielicznymi akcentami czerwieni, błękitu, bieli.

Rekolekcje

Żmigrodzki, Ludwik (1856-1906) (malarz)

3. ćwierć XIX wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/544/ML - Widok wnętrza kaplicy św. Trójcy w Lublinie. Wnętrze późnogotyckie, w widoku ku ścianie zachodniej. Nawa ukazana w ramie ostrołucznej arkady, żebrowe sklepienie wsparte na centralnym, 8-bocznym filarze. We wnętrzu postacie modlących się.

Kaplica zamkowa w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 14 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd